понедельник, 6 декабря 2021 г.

Короткометражные мультфильмы.Мистер Безразличный.


 Ми хочемо жити в доброчесному суспільстві. Хочемо, аби нас лікували лікарі, які добре й наполегливо вчились. Аби нас захищали непідкупні, професійні та небайдужі правоохоронці. Щоби нас судили судді, які розуміють, що таке – служіння. Наші маршрутки, автобуси, поїзди і просто автівки водили ті, хто не купували права, а старанно вчилися кермувати транспортом.

Усе це – про доброчесність. Бо вона пронизує абсолютно всі сфери нашого життя. У доброчесному світі хочеться жити, але його дуже важко будувати”, – йдеться в посібнику курсу “Уроки доброчесності” для 3–4 класів від ГО “Смарт освіта”.

“Нова українська школа” зібрала добірку мультфільмів із посібника й не тільки, які можна показати дітям, аби пояснити, що таке доброчесність, з чого вона складається, закріпити цю інформацію й урізноманітнити уроки.

Частина цих мультфільмів не говорять прямо про доброчесність. Проте вони порушують такі питання як небайдужість, служіння, рівність прав, співпереживання, неконфліктність, без яких неможлива доброчесність.

міст: У короткому мультфільмі йдеться про байдужого чоловіка, який ніколи нікому не допомагав, допоки не стався випадок, який усе змінив. Опісля чоловік зрозумів, що допомагати – це приємно.

У посібнику також пропонуються запитання, які можна поставити дітям перед переглядом:

  1. Як ви гадаєте, про що цей мультфільм?
  2. Яких людей називають байдужими?
  3. Чи можуть вони стати людяними?

Та запитання після перегляду:

  • Що ви відчуваєте після перегляду? Чому?
  • Чому мультфільм називається “Містер Байдужий”?
  • Що змусило головного героя подумати про інших людей?
  • Що він відчув, коли його торкнулася літня пані?
  • За кого він хвилювався більше, коли переводив бабусю через дорогу?
  • Як ви гадаєте, чи змінюється людина, якщо виявляє людяність і допомагає іншим? Як це можна помітити?
  • Яким іменем ви назвали б героя мультфільму наприкінці? Чому?
  • Як ви вважаєте, що відбуватиметься з персонажами далі? Чому?

Зміст: Семихвилинний мультфільм розповідає історію дівчинки Луни та її батька. Йдеться про те, як важливо не опускати руки на шляху до мрії, попри всі перепони та зневіру. А також – про відповідальність, наполегливість, упертість, бажання вчитися й важливість батьківської підтримки.

Запитання, які пропонують у посібнику:

  • Які емоції у вас викликав цей мультфільм? Чому?
  • Про що мріє Луна?
  • Чи батько допомагає Луні втілити мрію?
  • Чи легко Луні було вчитися? Чому, як ти вважаєш?
  • Чи помічала Луна батькове прагнення підтримати (допомогти, розвеселити) її в часи невдач? Чому?
  • Що відчував тато, коли бачив доньчину зневіру?
  • Що допомогло дівчинці пережити втрату рідної людини?
  • Як змінилося життя Луни після смерті батька? Звідки вона взяла сили долати труднощі?
  • Чи здійснила Луна свою мрію (чи досягла мети)? У який момент це стало зрозуміло?
  • Які риси характеру допомогли Луні досягти мети?
  • Які дії батька допомогли цим рисам сформуватись?
  • У чому відмінність між мрією та метою?

Якщо ви помітили, що хтось з учнів у класі під час перегляду мультфільму засмутився, почав закривати руками очі та заплакав – підтримайте його / її. Підійдіть, доторкніться, присядьте поруч. Цей мультфільм міг нагадати дитині про втрату, що сталася в її житті. Ваші уважність і підтримка допоможуть упоратися з емоціями”, – радять розробниці уроків доброчесності.

Зміст: Це історія про їжака на ім’я Генріх, який прийшов до нового класу. Однолітки не спілкуються з ним, бо він має колючки. Напередодні Різдва однокласники дарують йому подарунок, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!

Запитання, які пропонують у посібнику:

  • Що заважало Їжачкові подружитися з однокласниками?
  • Що можна зробити, щоб у Їжачка були рівні можливості з іншими звірятами?
  • Який настрій був у Їжачка спочатку, у середині історії та наприкінці?
  • Чи були у вашому житті подібні ситуації?

Підведіть дітей до висновку: “Усі ми  різні, але рівні у своїх правах. Кожен має право на любов, увагу, повагу та дружбу”

Зміст: В однохвилинному мультфільмі йдеться про тваринок-сусідів, які живуть на дереві. Один із них хоче спати, а інший – грати на гітарі. Зрештою, вони домовляються, як буде зручно обом.

Запитання, які пропонують у посібнику:

  • Чи виник конфлікт між героями? Чому ви так вважаєте?
  • Чому виник конфлікт?
  • Які були можливі способи розв’язання ситуації?

Запропонуйте дітям обговорити кожен із варіантів розв’язання ситуації, що був би прийнятним для обох персонажів:

А. Один грає, інший не спить.

Б. Один не грає, інший спить.

В. Один тихо грає колискову, інший спить під музику

Запропонуйте дітям обговорити кожен із варіантів розв’язання ситуації, що був би прийнятним для обох персонажів:

А. Один грає, інший не спить.

Б. Один не грає, інший спить.

В. Один тихо грає колискову, інший спить під музику

Зміст: Вигаданим тваринкам-сусідам, які живуть на дереві, дуже холодно взимку. Вони сидять на різних гілках і трусяться. Тоді повз дерево пролітає шматок тканини – й одна з тваринок ловить його… Але ж іншій холодно. Зрештою, вони домовляються, обіймаються і вкриваються тканиною разом.

Запитання, які пропонують у посібнику:

  • Чи побачили ви в цьому епізоді конфлікт?
  • Чому виникла суперечка?
  • Які були можливі способи вирішення конфліктної ситуації?Запропонуйте 4 варіанти, обговоріть кожен із них і запишіть рішення персонажів мультфільму.
  • Зміст: У мультфільмі йдеться про бабусю, у якої склалася значно гірша думка про молодого хлопця, ніж він учинив із нею. Це – про те, що не можна думати про людей погане, не знаючи їх, а також про те, що не варто бути запальними, злими й одразу конфліктувати, адже ситуація може бути іншою, ніж ми уявляємо. Йдеться про стриманість, людяність, розуміння й помірність.

    Завдання за мультфільмом, які пропонують у посібнику:

    • Вибери з наведених назв емоцій ту, яка відповідає твоїм відчуттям після перегляду мультфільму: занепокоєння, здивування, окриленість, спокій, схвильованість, утіха, байдужість, зажура, гнів, розчарування. Поясни свій вибір.
    • Хто з двох персонажів виявив помірність, тобто вдовольнився невеликою кількістю печива?
    • Які ще риси продемонстрував цей персонаж?
    • Чого хотілося герою? Чому він обрав людяність?
    • Зміст: Вигаданий герой допомагає дітям розібратися, чому треба говорити правду, як робити правильний вибір, чому всі люди часом брешуть і що робити, коли це вже сталося.

      Запитання, які пропонують у посібнику:

      • Що означає “перетворюватися на Піноккіо”?
      • Чи завжди брехня шкідлива?
      • Що важливо у взаєминах із друзями та рідними?
      • Зміст: Цей мультфільм – історія про Джастіна, який працює охоронцем на фабриці манекенів і залишає для колег різноманітні приємні сюрпризи.

        Запитання, які пропонують у посібнику:

        • Чому чоловік почувався самотнім?
        • Навіщо Джастін робив сюрпризи своїм колегам?
        • Чи дії Джастіна є прикладом служіння?
        • Чому він повертався додому засмученим?
        • Як ви оцінюєте дії Джастінових колег? Чому?
        • Чи правильно вчиняв Джастін, коли робив сюрпризи колегам? Чому?
        • Як ви вчинили б на місці колег?
        • Що ви порадили б Джастінові?
        • Чому треба робити добрі справи?
        • У мультфільмі йдеться про хлопчика, який нічим не цікавився, окрім відеоігор, поки в нього не з’явився пухнастий друг. Історія розповідає про те, що в нас значно більше схожого, ніж ми думаємо. А ще – про те, що інвалідність не заважає людям дружити та проводити час разом.
        • Це мультфільм про Сашка, який любив читати й вигадувати історії. Через це світ йому здавався казкою. Утім, у Сашка не було друга, якому він міг би довірити свої секрети й поділитися своїм світом фантазій. З часом у хлопчика з’явився друг Курчатко
        • У восьмихвилинному мультфільмі йдеться про хлопчика, який жив у дитбудинку і вкрав жовту парасольку в людей, які принесли іграшки. Як виявилося, жовта парасоля нагадала хлопчику його батька, який мав таку саму, і залишив його в дитбудинку. Так, добрі люди подарували парасолю хлопчику. А в дорослому віці він подарував її маленькій дівчинці.
        • Це історія про песика, який хоче стати поводирем для незрячих. Однак, навчання йому важко вдається, він помиляється і провалює іспит. Утім, коли виходить з університету, бачить незрячу людину, яка ненароком зайшла на будівельний майданчик і не може звідти вийти. Піп виводить дівчину звідти. У мультфільмі йдеться про вміння допомагати, пробачати, емпатію, бажання вчитися і йти до своєї мети, і як важливо навчатися не заради оцінок, а заради навичок.
        • Мультфільм розповідає про вуличного музиканта й те, як змінюється його життя, коли він зустрічає собаку, який живе на вулиці й над яким постійно знущаються. Це мультик про взаємодопомогу, розуміння, терпимість і неконфліктність.
        • Дівчинка, яку вдома б’ють, ображають і не розуміють, боїться всього в школі, помиляється й не може зібратися з думками. Однак, учителька намагається зрозуміти, що сталося, – і заспокоює дівчинку.
        • Це історія про пса, який дозволив лелеці забрати черв’яків із човна, на якому рибалив його господар. Усе – аби лелека нагодував дітей. Натомість лелека віддячив і наловив чоловікові й собаці багато риби. У мультфільмі йдеться про взаємодопомогу, розуміння, підтримку і вдячність



Комментариев нет:

Отправить комментарий